OMBUDSMAN
Kontakt:
MUDr. Jan Filipinský
Úrazová nemocnice v Brně
Ponávka 139/6, 602 00 Brno
Tel: 545 538 419, 777 233 048
E-mail: j.filipinsky@unbr.cz
Úřední dny:
Úterý 11:00 – 14:00
Pátek 10:00 – 12:00
Hlavním posláním ombudsmana Úrazové nemocnice Brno (dále jen ÚN) je poskytnout pomoc pacientům či jejich příbuzným a přátelům při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou v ÚN a hájit jejich práva. Prošetřením stížnosti, zjištěním nedostatků, jejich řešením i kontrolou plnění přijatých opatření k nápravě pak přispět k neustálému zvyšování kvality poskytované zdravotnické péče a ke spokojenosti pacienta se službami ÚN.
Povinností ombudsmana je ve spolupráci s vedením nemocnice a zástupci úseků a oddělení prošetřit podanou stížnost či podnět, navrhnout opatření k odstranění zjištěných nedostatků a s výsledkem šetření v zákonné lhůtě písemně seznámit stěžovatele.
Na ombudsmana se mohou občané písemně či osobně obrátit se stížnostmi a podněty týkajícími se všech oblastí činnosti ÚN – např. kvality léčebné a ošetřovatelské péče, etiky chování zaměstnanců nemocnice, provozně – organizačními problémy atd.
Podávání stížnosti
Stížnost na poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat podle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
-
- a) pacient,
b) zákonný zástupce pacienta,
c) osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní
stav nebo pokud zemřel, nebo
- d) osoba zmocněná pacientem.
Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje. Tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů.
Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
Stížnost, podaná oprávněným stěžovatelem, musí obsahovat:
- jméno a příjmení stěžovatele
- adresu stěžovatele
- podpis stěžovatele
Stížnost bude vyřízena do 30 dnů od doručení, v odůvodněných případech do 60 dnů.
Podle charakteru stížnosti může být navrženo ústní projednání.
- stížnosti podaná oprávněnou osobou písemně nebo cestou datové schránky obsahující všechny povinné informace bude řešena standardně
- stížnost podaná oprávněnou osobou elektronicky obsahující všechny povinné informace bude rovněž řešena standardně
- ústní stížnost bude řešena odpovědným pracovníkem nebo jím určenou osobou a bude o ní proveden krátký zápis
- stížnostem podaným jakoukoliv formou, které nebudou odpovídat výše uvedeným požadavkům bude rovněž věnována pozornost a bude na ně reagováno v mezích právních norem
- stížnost anonymní bude prošetřena
Odpověď na stížnost bude podána formou odpovídající formě podání stížnosti.
Stížnost je možno podat na níže uvedenou adresu:
Úrazová nemocnice v Brně
ředitelství
Ponávka 6
602 00 Brno
Ocenění
Výsledek průzkumu spokojenosti pacientů NEJLEPŠÍ NEMOCNICE v ČR za rok 2024 prováděného každoročně společností Health Care Institute: