• Ponávka 6, Zábrdovice, 602 00 Brno
  • Nepřetržitý provoz

Ombudsman, spokojenost pacientů

ÚRAZOVÉ NEMOCNICE V BRNĚ

Ombudsman, spokojenost pacientů

OMBUDSMAN

Kontakt:

MUDr. Jan Filipinský
Úrazová nemocnice v Brně
Ponávka 139/6, 602 00 Brno
Tel: 545 538 419, 777 233 048
E-mail: j.filipinsky@unbr.cz

Úřední dny:

Úterý    11:00 – 14:00
Pátek   10:00 – 12:00

Hlavním posláním ombudsmana Úrazové nemocnice Brno (dále jen ÚN) je poskytnout pomoc pacientům či jejich příbuzným a přátelům při řešení problémů vzniklých v souvislosti s léčbou v ÚN a hájit jejich práva. Prošetřením stížnosti, zjištěním nedostatků, jejich řešením i kontrolou plnění přijatých opatření k nápravě pak přispět k neustálému zvyšování kvality poskytované zdravotnické péče a ke spokojenosti pacienta se službami ÚN.

Povinností ombudsmana je ve spolupráci s vedením nemocnice a zástupci úseků a oddělení prošetřit podanou stížnost či podnět, navrhnout opatření k odstranění zjištěných nedostatků a s výsledkem šetření v zákonné lhůtě písemně seznámit stěžovatele.

Na ombudsmana se mohou občané písemně či osobně obrátit se stížnostmi a podněty týkajícími se všech oblastí činnosti ÚN – např. kvality léčebné a ošetřovatelské péče, etiky chování zaměstnanců nemocnice, provozně – organizačními problémy atd.

Podávání stížnosti

Stížnost na poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat podle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování

    1. a) pacient,

b) zákonný zástupce pacienta,

c) osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní

stav nebo pokud zemřel, nebo

    d) osoba zmocněná pacientem.

Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje. Tím není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů.

Pokud osoba, která podala poskytovateli stížnost (dále jen „stěžovatel“), s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který tomuto poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

Stížnost, podaná oprávněným stěžovatelem, musí obsahovat:

  • jméno a příjmení stěžovatele
  • adresu stěžovatele
  • podpis stěžovatele

Stížnost bude vyřízena do 30 dnů od doručení, v odůvodněných případech do 60 dnů.

Podle charakteru stížnosti může být navrženo ústní projednání.

  • stížnosti podaná oprávněnou osobou písemně nebo cestou datové schránky obsahující všechny povinné informace bude řešena standardně
  • stížnost podaná oprávněnou osobou elektronicky obsahující všechny povinné informace bude rovněž řešena standardně
  • ústní stížnost bude řešena odpovědným pracovníkem nebo jím určenou osobou a bude o ní proveden krátký zápis
  • stížnostem podaným jakoukoliv formou, které nebudou odpovídat výše uvedeným požadavkům bude rovněž věnována pozornost a bude na ně reagováno v mezích právních norem
  • stížnost anonymní bude prošetřena

Odpověď na stížnost bude podána formou odpovídající formě podání stížnosti.

Stížnost je možno podat na níže uvedenou adresu:

Úrazová nemocnice v Brně
ředitelství
Ponávka 6
602 00 Brno

Ocenění

Výsledek průzkumu spokojenosti pacientů NEJLEPŠÍ NEMOCNICE v ČR za rok 2024 prováděného každoročně společností Health Care Institute:

Dopisy pacientů

Vyhledávání...